I väntan på solen

lördag 23/6 = midsommardagen
 
Ingen riktig semesterdag eftersom det inte gick att vara ute.
Barnafadern åt matjessill och potatis, så jag fixade baconlindad haloumi och hemgjord cole slaw.
Bakade till och med en nötlimpa!
Sverige mötte Tyskland i fotbolls-VM. Gjorde fösta målet, Tyskland reducerade och slog till sist in en vacker frispark ett par minuter innan slutet. Så nu får vi slå Mexico på tisdag.
 
söndag 24/6 = fest i uterummet hos GB
 
Solen sken, men dåligt med värme.
Efter frukost vågade jag mig i alla fall ut med söndagsXet.
Skönt, men inte så man ville vara lättklädd.
Fram på eftermiddagen gick jag in för att fixa mitt bidrag till GB's sommarmiddag.
Hade hittat ett spännande recept i Mer smak (coops mattidning). Sallad med sparris och en spännande dressing med västerbottensost, olivolja och vitvinsvinäger.
Den blev både trevlig att se på och god.
Tyvärr hade kommunikationen mellan mig och Barnafadern varit dålig, så vi kom en halvtimme för sent.
Trevligt var det. Vi träffades även förra sommaren och möjligen känns det som något vi gör igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0