Hur ska jag hinna?

söndag 2/6 = inte så varmt, men trevligt
 
Hade en trevlig förmiddag med sonen.
Det uppdagades dessutom att han skulle behöva ta nattåget hem, eftersom hans transport inte gick hela vägen, OCH allt var fullbokat söderut.
Vi tog en tur och hämtade ett paket som jag beställt. I stan blev det så att han hämtade Barnvagnen och drog till en kompis medn jag vände hemåt.
Vid middagstid återkom han med sina småsystrar i släptåg.
Hemgjorda hamburgare gjorde vi, och Barnafadern serverade sin picklade rabarber till.
Vi skjutsade in brodern till tåget strax före 22 och sedan umgicks jag lite med vårdbiträdet (#4) på vägen.
Slut helg.
 
måndag 3/6 = hopplös dag
 
Massor av småsaker att redan ut.
Ombedömning av tenta, fixning inför sommarhandledningen, mail, ...
Lugnet har dock lägrat sig över lokalerna.
Inte många kottar kvar. Jo, robotdammsugaren kämpar på. I fredags hade den fastnat.
När jag kom hem gick Deltidspensionären runt på tomten med en man i arbetskläder.
Trädfällaren!
Vi ska få en offert. Det blir säkert dyrt eftersom vi behöver ha allt bortfraktat, men så måste det bli.
Vi har nog med annat skrot på tomten att ta hand om ändå.
Börjar känna lite småpanik för att det snart är semester. Har en gnagande känsla att jag inte kommer att hinna. Hösten vet jag ju har nog av sitt eget. Utvecklingssamtal i morrn'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0