Ännu en lång dag

onsdag 17/1 = ännu mera kontroller
 
Jobbade intensivt med förkunskapskontroller fram till 11. Då åt jag luch medan jag felsökte i min kod.
Körde söderut och mötte mamma på Geriatriken.
Hon verkar på det hela må väldigt bra, även kroppsligt.
Magnetröntgen visade inte att någonting hade hänt, t.ex. proppar eller så. Minnet är aningen sämre, och hon kunde inte säga vilken  årstid det var, tros att man såg en massa snö genom fönstret. Rita av geometriska figurer gick dock rätt dåligt.
 
Tydligen kan oföretagsamheten vara kopplad till minnesproblemen, och de kognitiva problemen naturligtvis. Slutsatsen blev att läkaren bestämde att hon inte ska köra bil mer. Mamma tog beskedet med fattning och läkaren skrev ett "kontrakt". Sedan kom taxin och vi hann inte prata med varandra.
Jag fick lite instruktioner kring en ny medicin av bromskaraktär som mamma ska börja med. Sedan drog jag norrut.
Skjutsade hem maken, handlade med mig lite middag och sedan in på jobbet tillbaka.
Mindre glada utsikter idag framför mailprogrammet.
Satt kvar till 21.30 för att få bort alla ärenden. Bara två gamla surdegar kvar.
I morrn är det föreläsning igen, och jag är väl hyfsat med, men förmiddagen får ägnas åt att gå igenom det igen.
Sent i går kväll snickrade jag ihop lite övningar, som jag är lite nöjd med. Hoppas de utnyttjar den repetitionshandledning jag lade in före och efter föreläsningen.
Då fick jag repetera och praktisera. Först då får man lite känsla för hur det fungerar. Men det visste jag ju.
Python är trevligt, även om det blir lite magiskt eftersom man inte ser vad för typ av värden man arbetar med.
Efter i morgon har jag lite respit, eftersm nästa föreläsning är torsdag nästa vecka. Men till dess har jag mycket mindre läst och förberett.
Då blir det en obligatorisk uppgift oxå. Och en gruppövning, men den har jag räknat igenom.
Dags att kojja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0