2018 har startat

måndag 1/1 = Nyårsdagen 2018
 
Vi hade en oerhört stillsam nyårsafton.
Pratade med några av barnen på telefon och folk hälsade i familjegruppen.
Idag var det dags för lite skottning igen.
Tillbringade ca 1.5 timme ute och när jag var klar kom plogtraktorn.
Bra! Det var bara att ta bort plogkanterna direkt.
Inne håller en del av julen redan på att ebba ut.
Ljusstakar med tomtar får inga ny ljus.
Adventsljusstakarna demonteras på sterainljus.
För mig själv passar jag dock på att tända änglaspelet.
Jag har också gjort ett försök med en av min sterainindränkta dukar.
Det ser faktiskt hoppfullt ut.
Jag skrapade bort så mycket jag kunde med en kniv och använde sedan kaffefilter för att värma bort fettet i stearinet. Det lär vara det som är problemet.
Sedan på med det där rosa borttagningsmedlet och in i tvättmaskinen.
Middagen idag blev (andra) rester. Jag gjorde en ost- och skinkpaj på kryddskinkan.
I morgon blir det tillbaka till studierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0