Måndag = yogagympa

söndag 18/2 = mycket liten aktivitet
 
Degade hela dagen.
Dottern har kommit igång lite med sin reseblogg.
Jag kommenterar alla inlägg (man måste ju uppmuntra så det kommer fler), men responsens är lite enahanda, kanske man kan få lov att säga.
 
måndag 19/2 = träning
 
Jag har nya överstrykningspennor.
Hade tänkt programmera, men stvl tog hela dagen :-(
Hemkommen blev det en lättare middag och sedan gemensam promenad till hallen.
Det gick så dåligt så jag förbigår den aktiviteten med tystnad.
 
tisdag 20/2 = ledig kväll
 
Otroligt trött i morse :-(
Ville bara sova när jag satt vid skrivbordet, men svara på mail är lagom aktiverande som tur är.
Sedan var det dags att försöka få igång mitt program.
Efter en del strul (mest logiskt strulande) lyckades jag få ordning på min kod.
Tror jag.
Den blå och den gröna har jag implementerat. Resultaten ska förstås tolkas också. Jag tror det är två sidor med instruktioner för examinationen. Får kanske fila lite på det, så jag vet hur mycket jobb det kräver.
SöndagsXet är löst, nästan pers tror jag.
Läste en artikel om historien innan metoo, och man tänker inte på att det för inte så länge sedan var väldigt annorlunda. 1968 i USA hade författaren bla. följande upplevelse:
"... vi flickor i skolan avgångsklass inom ramen för Girls Physical Education lärde oss att sitta snyggt, gå i trappor och stiga i och ur bilar på ett elegant sätt." Snacka om gympa?!
I Sverige gick flickor hushållsskola eller lanthushållsskola. 1936 finns det 39 lanthushållsskolor i Sverige där unga flickor med en förväntad framtid som bonnmoror skulle få lära sig vad som krävs för att sköta ett lanthushåll.
Syftet med hushållsskolorna var att unga kvinnor skulle få en ”någorlunda fullständig husmodersutbildning”.
Tacksamt att vi inte är kvar där i alla fall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Ja, den kanske är lite enahanda men jag har så fruktansvärt många kommentarer på min blogg så jag hinner helt enkelt inte svara mer utförligt än så... hihi

2018-03-17 @ 08:27:02
URL: http://emiliesresor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0