Gnistrande vackert

måndag 5/2 = iskallt
 
-22.7 visade termometern när jag steg upp. Jag minns knappt när det var så kallt sist.
Ibland tittar jag i bokhyllorna på jobbet.
Nostalgi kallas det visst.
Vissa böcker gör jag mig inte av med. Så är det bara.
Jag vet att jag aldrig kommer att behöva dem igen, för kunskaperna har sjunkit så djup ner i minnesträsket, men det finns en sorg över att det aldrig blev något av det där (numeriska). Jag vill så gärna att det ska vara en del av mig, men nu finns det bara böckerna kvar som kan vittna om detta.
Patetiskt kanske....
Mest möten hela dagen och då har jag svårt att komma till ro med det som tar lite mer tankemöda och tid.
Satt kvar på jobbet fram till 21 och fick en del gjort efter stängningsdax.
 
tisdag 6/2 = testade intervaller
 
Hela dagen ren för att jobba med torsdagens föreläsning.
En hel del begrepp som verkligen inte är bekanta. Behövs det tar jag bort dem, till sist.
Lätt middag och promenad till gymmet, när Barnafadern åkte på handbollsträning.
Lätt snöfall hela dagen och -13 gör världen fantastiskt vacker.
Idag testade jag att springa intervaller (10*400m) för att se om jag kan få upp tempot en aning.
Pulsen är såklart alldeles för hög, men benen har varit sämre så det känns lika oledsamt som i söndags.
I morrn' är det möten på förmiddagen och sedan algoritmer på eftermiddagen. Programmerar upp en del lösningar också. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0