Trista och roliga besked

måndag 17 & tisdag 18/12 = fixar veganskt
 
Fixar lite veganska saker:  först vegobullar med en hel del kryddor (jättesmaskiga)
och sedan veganskt saffransbröd:
Veckans trista besked: Barnafadern har fått besked att hans grönstarr nu måste behandlas och får börja droppa en gång per dag hädanefter för att hålla trycket i schack.
 
onsdag 19/12 = #2 anländer
 
Bakde pepparkaksrutor till mamma, för att ta med i morgon när jag följer henne till hörcentralen.
.21.30 anlände barn #2 (med bf) till stadens flyplats och hämtades av #1 och mig. Såååå roligt!
 
torsdag 20/12 = hörcentralen
 
Skön förmiddag med #1, 2 (+1) och 3 (+1) vid frukostbordet.
Vid 11 drog jag iväg mot södra grannstaden för att hjälpa mamma på hörcentralen.
Nya hörapparater och två för första gången igen på ett par år.
Mamma åker sjukresa till och från sjukhuset och jag ansluter i foajen.
Allt gick väldigt bra och jag vet inte hur många gånger mamma kommenterade saker hon helt plötsligt hörde. Hon sa också att så här bra hade hon inte hört på många år!
Efter att hon var klar där, tog vi ensväng ner på stan för att äta tidig middag (jag misstänker att hon inte skulle ha lagat mat när hon kommit hem). Hon åt pasta med kyckling och bacon, och jag tog en ceasar-sallad. Jag hjälpte henne med taxin och styrde sedan norrut igen.
Passade på att handla lite på vägen, och hämtade dattan på jobbet. På två dagar verkar ingen uppdatering ha blivit gjord. Bara en backup av hela systemet, utifall att. Nu struntar jag i det tills jag är tillbaka och kan få ev. problem åtgärdade av support.
Veckans oroande besked: svärföräldrarna ringde när jag kommit hem och berättade att på väg till jobbet blev makens brors fru  påkörd av en bil, knuffades över på fel sida av vägen och blev därefter påkörd av en plogbil. Allt verkar ha gott bra, sjukhuset kunde ine hitta några skador.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0