Nu drar det ihop sig

fredag  21 & lördag 22/12 = storhandlar och fixar
 
Efter ett redigt frukostmöte med genomgång av helgens matplaner så drog vi iväg fyra stycken och handlade. Välorganiserat av #2, så vi körde flera kundvagnar och var klara rätt snabbt.
I morse åkte ädsta döttrarna för att hämta mormor (som inte alls skulle fara någonstans, men det hade vi förutsett och min syster var där och styrde upp det.
Under tiden fixade vi gästrummet och jag satte igång med julbröd #2, till juldagen. Bröd #1 gör jag i morgon kväll för att slippa frysa det.
Tyckte jag fick en så bra idé, och färgade sesamfrön röda och flingsalt grönt.
Aningen överraskande hörde sonen av sig från Stockholm och ville ha receptet på mina brytbröd.
Jag gjorde en beskrivning och skickade bilderna ovan. Han var inte helt såld på dekoren dock?!
Jaja, jag tyckte det var kul i alla fall. Det återstår att se vad gästerna tycker.
Lite mot min vilja köpte Barnafadern i år en okokt skinka. Jag sa på förmiddagen att vi skulle göra bort att koka den, så han satte igång. Då visar det sig att vi inte har någon tillräckligt stor kastrull.
Ergo.... ugnen är ockuperad resten av dagen :-(
Jag har ALDRIG förberett så lite som i år. Inte kul. Inte ens en anfallplan. Och då har vi ändå inte köpt julklappar, så det är knappast en tidsfråga. Hel och hållet en orkfråga. Tyvärrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0