Voskresnik med mössan på

söndag 19/8 = frivilligt söndagsarbete
 
Även idag var det bra väder för att grovarbeta ute.
Det har blåst riktigt hårt, så långa stunder har jag haft mössa på mig.
Plockat sten, till fyllning, och skottat jordmassa från "komposterna".
Allt för att fylla ut den volym som behövdes för att få en tillräckligt stor yta för pallkragarna.
Näst överst ligger nu en del granit plattor som vi inte tror oss ha användning för.
Eftersom man behöver uppmuntran la vi ut pallarna bara för att få en känsla för hur det ska bli.
Nästa lager blir med stor sannolikhet grus av lite finare slag.
Barnafadern beställer hem ett lass som vi kan köra i skottkärran framöver.
Det börjar vara lite kort om tid, för nu börjar handbollssäsongen, och Barnafadern ska vara på träningsläger/cup de två kommande helgerna. Sedan är det september.
När ska vi ta ner paviljongen då?
Jag har alltid ett hopp att det ska bli varmt även i augusti, början av september, så den står kvar.
Oftast när vi tar ner den har den varit oanvänd ett längre tag. Man inser att det är kört, helt enkelt.
2017: 17/9
2016: 10/9
2015: 6/9
2014: 30/8
2013: 31/8
Barnafadern har dragit på handbollsplaneringsmöte, och jag väntar ut middagseffekten, eftersom jag faktiskt funderar på att släpa mig runt på en liten lunktur.
Ska träffa fysionterapeuten på onsdag igen. Jag måste nog trots allt säga att det onda i benet nästan är borta. Kvar är i princip bara utsidan underbenet. Men megatröttheten är kvar, om jag nu hade hoppats något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0