Shoppat och fixat i källaren

torsdag 2/8 = massor av småstök.
 
Det var tydligen läge att börja fixa med inköp till källaren idag. Dessutom har Barnafadern problem med däcken på sin nya landsvägsracer, så han behövde köpa en pump som passade.
Vi började med möbelvaruhuset. Om sanningen ska fram drack vi gokaffe det första vi gjorde (jag mutade mig själv med det för att komma iväg).
Sängbord, sänglampor, mörkläggningsgardiner (el.dyl) och lite småsaker.
Bord gick rätt bra.
Vi köpte också prydnadskuddar och överkast.
När det gällde lampa så har vi en som vi tycker är väldigt snygg och skulle gärna ha en till likadan. Denna lampa köpte vi för ett par år sedan på en av de större möbelaffärerna i stan. Vad var sannolikheten att den skulle finnas nu? Vi åkte dit på vinst och förlust, OCH den fanns. Vi köpte en direkt.
Cykelpumpen var en snabb historia och vi kunde rassla hemöver. Nu med en skaplig huvudvärk och utmattning (i alla fall mental) för min del.
Barnafadern kom inte iväg på cykeln nu heller för det gick inte att få någon luft i däcket.
Då blev det källaren.
När jag skulle montera bordslampan insåg vi att vi hade köpt en golvlampa!!
Snygg är den men inte vad vi hade tänkt oss. Obegripligt att vi inte såg det, men kartongen var så liten.
Vi får åka tillbaka i morrn och köpa bordslampan.
Det kan nog bli skapligt att bo där.
Nu ser jag Äkta människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0