Mot alla odds fick jag sol även idag

lördag 4/8 = paviljongen
 
Vaknade lite tidigare, kanske för att det var aningen svalare under natten?
Kaffet kunde utan problem intas ute. Eftersom det var prognosticerat sämre väder passade jag på att sitta i solen när den ändå visade sig. Löste och läste. Nu har jag avslutat min andra pappersbok för i sommar. Med det hoppas jag att det ska bli lite mer läsning i den formen framöver.
Utimellan får Barnafadern energiutbrott, med lämpliga beting, och då måste jag ju för skams skull hänga på.
Nu har han satt alla kantstenarena till den nya rabatten. Jag har grävt fram plattgången under mossmattan eftersom vi tänker använda dom stenarna och bara flytta dem upp mot de stora bumlingarna. Då ska det visst till lite sand först. Tyvärr stötte vi på ett par jobsposter. I den högra delen av utgrävningen dök det upp både en kabelTVkabel och ett dräneringsrör. Så där tar det stopp djupmässigt. Det innebär att vi inte kan lägga granitpattor mellan de plattor som ligger och kanstenarna på den sidan.
Allt vi gräver bort använder vi som markfyllnad för en tänkt odlingsyta.
Idag hittade vi mer granitplattor nere i vedskjulet. Jag hade grävt bort den plattgång som låg från uteplatsen ner mor garaget för ett par år sedan. Ville kunna använda dem till något. Då visste vi inte hur det såg ut under den trätrall som låg där.
Barnafadern tog en cykeltur och jag latade mig.
När han kommit tillbaka och vi gjort lite middagsplanering, bytte jag om och drog till spåret.
Träning kändes motigt så jag beslöt att satsa på intervaller. Korta snabba insatser med vila emellan. Känns som att man blir fortare klar.
Men det är lite lurendrejeri.
Vilket är meningen.
Man sätter upp ett beting och när det är gjort är man klar, även om det tar en timme.
Jag sprang en slinga i spåret som blev ca 650 m. 5 gånger med ca 100m gåvila mellan varje. Det var jobbigt, men jag höll ungefär samma tempo alla varven, med en lite fartökning mot slutet. Dvs. jag började för långsamt. Skulle ha varit kul att ha haft pulsmätare.
Gjorde ryggrullning både före och efter enligt instruktion. Dessutom lite rörlighetsövningar. Höll till med detta ute i paviljongen, med dubbla yogamattor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0