Inställd träning

måndag 13/8 = inte helt kurant
 
Dags att åka till jobbet igen.
Fick ett trevligt meddelande mitt i dagen:
Barnafadern hade avslutat snickerierna, så nu har vi en trevlig fasad på det blivande trädgårdslandet.
Småskaligt, men trevlligt tror jag det blir.
Själv stökade jag på och det blir lite i taget av allt småplock som ska fixas innan allt är på plats. Lokalbokningar, kontakter med gäster, bemanning och arrangera möten. Då har jag inte börjat med rotationsschemana ännu.
Nästkommande två dagar har vi institutionsdagar neer på stan.
En av mina närmaste kollegor och jag började skissa på en presentation vi ska nästa vecka. Vi ska beskriva projekt (8 st) som vi drev för 15 år sedan.
Hemma igen kändes magen inte riktigt återställd, så jag tyckte inte jag hade något annat val än att dega :-D
Har sett SVT's dokumentärer om #metoo och Harvey Weinsteins fall.
Plockade fram en ljuslykta jag fått av min syster, för många år sedan. Tuvstarr sitter vid sin skogstjärn med trollet. Tanken är att man ska ha vatten i skålen och ett flytande ljus. Ska se om jag inte har några sådana någonstans.
Massor av ljus har jag nu et´feter att äldsta dottern tömt sin lägenhet och överlåtit allt till mig. Ska man vara ärlig har jag rätt gott om ljuslyktor oxå.
Bra kombo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0