Helt plötsligt är det 14 grader

söndag 5/8 = inte som vanligt
 
Moln och lite svalare redan från morgonen.
Både kaffe och kryss fick skötas inne.
Jag föreslog Barnafadern att vi skulle passa på att tömma poolen, eftersom det blir svalare och vi börjar jobba. Då sa han att det gick att koppla trädgårdsslangen till poolen för att tömma den och vattna lite på samma gång. Enda kruxet var att vi behövde fixa ett mellanled i kopplingen. Så vi satte på oss stadskläder och drog iväg. Vi hittade det vi sökte, och köpte även täckduk som vi ska lägga i den nya rabatten. Kanske kan hålla naturen på avstånd ett tag.
Japp, nu är det ingen återvändo.
I morgon bitti åker jag in till jobbet coh börjar stöka.
Måndag ser inte ut att bli så mycket att sörja, medan tisdag verkar bättre. Om det går bra i morgon och vädret fortfarande ser ut att bli skapligt  kanske jag sitter hemma och klassificerar uppsatser på tisdag.
Jag är så otroligt glad över mina små häng St Paulior. Jag har sex krukor där det formligen väller ut blommor. Jag vet ju att de är tacksamma bara jag ger dem ny jord på våren, men jag gör det ändå inte varje år?! Alla mina St Paulior blommar nu och jag är så glad. Orkideerna har varit ihärdiga i sommar och just nu blommar den lila-vita. Trots att den inte har mycket blad att komma med.
Nu har jag bara två avsnitt kvar av äkta männskor, säsong 2. Tydligen finns det bara två säsonger, så jag undrar hur det ska sluta för jag gissar att man hållit öppet för mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0