Ditten & datten

måndag 20/8 = ordinär dag på jobbet
 
Idag var det inget särskilt. Började med en träff med en exjobbare som jag som examinator hade en del kommentarer till. Sedan har jag jobbat med småsaker. Det är i sig rätt stressande, för då har jag hela tiden en känsla av att jag slösat bort tiden.
Samlade ihop lite bilder på markarbetet i den blivande köksträdgården.
Utgångspunkten var en plats vi siktat på sedan tidigare och där vi under en period tippat jord, som blivit över vid andra projekt.
Åtgärd 1 var att sätta upp en plank som skulle hjälpa till med att ordna en tillräckligt stor och plan yta.
Barnafadern är mer energisk än jag, coh har i stort sett på egen hand snickrat upp planket.
Här ser man det från två håll.
Så var det dags att markfylla, vilket var vad vi gjorde sistlidna helg:
Som sagt pallarna ligger mest där för att vi skulle få en uppfattning om hur det ska bli.
När jag kom hem idag hade jag bestämt att jag skulle baka en nötlimpa. Den ska stå rätt länge i ugnen, så då passade jag på att lösa korsord under tiden.
Här är jag lite kritisk till konstruktören.
Jag hade i stort sett alla bokstäver och lösningen blev indier. Då insåg jag att det kanske var en ort och tittade på Wikipedia. Det verkar rätt, men ortsnamnet stavas där med ett S, dvs. HISAR. Rolig ledtråd, men kanske inte helt korrekt alltså.
Nu har min kopp te dragit nog så länge.
Ska se ett avsnitt av dramadokumentären om Nelson Mandela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0