Slut ledighet, för alla

söndag 1/4 = Påskdagen
 
Äldsta och yngsta döttrarna drog till stan mitt på förmiddagen, så Barnafadern och jag började så smått förbereda maten till vår påskmiddag.
Vi provade några nya rätter:
  • Lökpaj: gul lök, röd lök och purjolök stektes, och sedan kokade vi in färsk timjan, äppelcidervinäger och Dijonsenap. Pajbotten var smördeg och när pajen gräddats la vi på prinskorv och hemgjorda köttbullar.
  • Samosas: en mycket smaklig grönsaksfyllning på rostade solroskärnor, grönkål, kastanjechampinjoner, lök, kryddor och lagrad ost. Denna fyllning las sedan på filodag och veks till trekantiga knyten. Pillrigt men gott.
  • Räkröra
  • Påskskinka
  • Djävuls ägg (tabasco, paprika och dijonsenap)
  • Blanna
Döttrarna hade förberett en dessert baserad på morotskaka, men det fick bli efter att vi tagit fram Haren och sköldpaddan. Jag diskade hellre, för jag har alltid för många morötter på slutet och blir så frustrerad.

måndag 2/4 = Annandag påak
 
Så var det slut för den här gången.
Både påsken och äldsta dotterns besök. Vi skjutsade hene till flyget vid 10, och då kte även den yngsta hem till sig.
Nu håller jag alla tummar för att den spanska dottern blir erbjuden det jobb hon gjorde tester för i förra veckan.
Jag kanske har sagt det förut, men det är verkligen
att få ha barnen omkring sig så här.
Massor av skratt och trevligheter.
Hade gärna haft alla här, men är så tacksam för helgens besök.
Träningsmotigheterna ökar på.
Igår kände jag av lårmuskeln i vänster ben så markant att jag knappt kunde gå i trappor.
Inte träningsvärk efter skidåkningen (sån känner jag igen, och den borde förekomma i båda benen), utan riktigt otjänlig.
Det där problemet har jag känt av sista två veckorna, men det brukar ge sig efter ett par miunter när jag kommit igång. Efter att ha suttit t.ex.
Inte en grej till??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0