En smärtsam tur runt åsen

lördag 28/4 = utomhustur
 
För första gången på länge kunde jag sova ut ordentligt. Sååå skönt.
Startade dagen på bästa sätt.
I går berättade min syster att mamma hade sagt att i dag lördag skulle hennes bror komma och hämta bilen, för hon hade sålt den till honom!
Så vid 12 idag pratades syrran och jag vid, och hon bekräftade att allt var klart.
Det är knappt så man vågar tro det.
Hoppas att mamma kommer ihåg det bara.
Patienten (aka Barnafadern/Deltidspensionären) är tydligt på bättringsvägen. Ingen feber nu, så troligen blir det hemfärd idag. Jag avvaktar besked.
Istället för att vänta i soffan, bestämde jag mig för att njuta av vårsolen och drog iväg på en landsvägstur.
Hade tänkt försöka med milslingan utefter havet, men benet var så eländigt att jag svängde av för 7 km-turen.
Det går så sakta så jag känner knappt av muskelsvagheten.
 
Det regnade en skvätt på slutet, men nu skiner solen igen.
Har ätit lite lätt, en sen lunch, och avvaktar besked om hämtning på sjukhuset.
Undrar lite hur det ska bli med Barcelonaresan som vi har bokat för att hälsa på dottern som fyller år de dagarna.
Orkar fadern med det där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0