En riktigt pajas

tisdag 3/4 = träning igen
 
Så var det tillbaka på jobbet.
Äntligen lyckades jag få ner antalet olästa mail till noll.
Visserligen bara för en kort stund, men ändå.
Vi publicerade tentaresultatet.
Hade flera bokade samtal, och bokade in rätt många.
Hem lite tidigare för att kunna träna innan middagen.
Barnafadern springer lite ute, så han ville njuta av det fina vädret.
Själv gick jag till gymmet.
Skrattretande.
Jag orkar några kilometer, därefter går jag, och avslutar sedan med ett par kilometrar i lite bättre fart.
Inte BRA fart.
Men LITE mindre dålig.
Onsdag är det sammanträde, OCH individuella samtal.
Torsdag drar vi söderut, för att hälsa på våra resp. föräldrar.
Min svärmor når den aktningsvärda åldern 92 idag, så vi ska uppvakta henne på torsdag.
Jag åker till min mamma, dels för att umgås och dels för att det ska vara ett sammanträde på eftermiddagen för att utvärdera den hemtjänst mamma haft senaste månaderna.
Syrran hade varit där idag, och ganska mycket var på tok. Medicinerna blir inte rätt, hon följer inte med och handlar och handlingen ger inget mervärde just nu.
Den som kommer dit tar mammas lapp och köper det som står, oavsett vad hon har i kylskåpet, och utan att det finns någon måltidsidé. Vilket vi diskuterade när allt bestämdes med socialtjänsten.
Mamma går inte med till butiken. "Varför det?"
Hon var rätt aggressiv mot syrran och tyckte att det där hade hon själv inget med att göra, och om mötet sa hon: "jag ska inte vara hemma". "Det där har ni ställt till med, så ni får väl ta hand om det".
Minnet har bättre och sämre stunder, och växlar väldigt snabbt under ett samtal.
Frustrationen har tilltagit rent allmänt, och hon pratar dessutom ofta om att hämta bilen (som står garagerad hos syran och saknar fungerande batteri). Varje gång får man ta den långa utredningen och hon blir ännu mer frustrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0