Dubbelt misstag

tisdag 24/4 = träning
 
Idag fixade vi tentan.
Lite för pressat för min smak.
När den var tryckt visade det sig att på ca var tredje hade ett papper inte kommit md i häftningen, så jag fick lov att sprätta upp alla dessa och häfta om.
Deltidspensionären (a.k.a. Barnafadern) är rätt sjuk, och vi har letat febertermometern i flera dar.
Utan framgång.
Bestämde att jag skulle köpa en på väg hem, vilket jag gjorde.
Vid första testen visar den 40.3
Då skulle jag serva med febernedsättande och insåg att det kanske inte var så mycket kvar.
Vid en genomgång av medicinlådan hittar jag den gamla.
Vi lämnar det kanske...
Efter lite mat skulle jag till gymmet, men skulle handla lite kolsyrat och godis (salt och socker, all energi är bra energi i det här läget).
Då ville jag ta cykeln, men problemet med det är att jag har letat nyckeln ett par veckor utan att hitta den.
Då kom jag på snilleblixten att kolla med macken om de hade vanliga kabellås.
Och det fanns, så jag slog till.
När jag kom hem tänkte jag att jag skulle hitta ett nyckelband så att de små nycklarna inte försvinner.
På originalnyckeln till cykeln hade jag ett långt grönt. Jättebra, så jag kunde tänka mig något liknande.
Det hängde ett orange bredvid nyckelskåpet, så jag kom på att jag skulle titta vilken nyckel som satt på det.
För att göra det lyfte jag av den från spiken.
Gissa vad som hängde kvar på spiken och som inte synts för det oranga bandet?
Jo, min cykelnyckel såklart.
Inte mer att säga om det heller.
Dags att dra till gymmet.
Onda benet var ömt, eftersom jag var och fick massage idag och då frågade jag massören som kände efter ordentligt. Hon rekommenderade massageterapi, så det ska jag ta i morgon.
Innan det var benet markant bättre idag.
Men på löpbandet var det ömt.
Sprang, gick, sprang, gick.
När jag skulle låsa upp cykeln (jag hade testat att det var rätt nyckel), gick den i men inte riktigt runt. Typiskt.
Jag testade flera gånger tills jag kom på att det inte var min cykel.
Hur stor är sannolikheten att det står två mörkgröna crescent nästan brevid varandra utanför gymmet??
Barnafadern fortfarande rätt sänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0