SkröppelT & skröppelM

fredag 27/4 = tentarättning
 
Hämtade ut tentorna på fm och lyckades till och med börja rätta.
Kollegan sa "börja med uppgift 6, den har bara ett rätt svar och resten är fel".
Jaså?
Trodde han ja'.
Vad gör man när någon suddat bort det korrekta svaret?
En hade det suddat bort motiveringen som krävdes, en annan hade strukit över rätt svar och skrivit dit ett felaktigt.
Man blir ju tokig.
Hem och käka lite snabbt. Brygga en termos kaffe och åka tillbaka till stan för att hålla Lunginflammationen sällskap. Han är mycket piggare, men febern vill inte riktigt ge med sig, så han får vara kvar till det ordnat sig.
Vi gjorde som vi brukar och såg ett avsnitt House till kaffet. Ikväll satt vi ute i sällskapsrummet för att inte störa de andra två på hans rum. I familjegruppen går vi nu under beteckningarna skröppelT och skröppelM.
Vi var båda trötta och jag for vid 20.30.
Handlade på vägen hem och har nu sett första avsnittet av The handmaid's tale.
Jag läste boken av Margaret Atwood för många år sedan, så det ska bli intressant att se serien.
Tyvärr kan jag inte se den annat än i det tempot som SVT visar den:
  • sön 29 apr 02.00  Avsnitt 2: Birth day
  • sön  6 maj 02.00   Avsnitt 3: Late
  • sön 13 maj 02.00 Avsnitt 4: Nolite Te Bastardes Carborundorum
  • sön 20 maj 02.00 Avsnitt 5: Faithful
Det får bli Play att döma av sändningstiden.
Träningen har blivit lidande av allt det här sjukandet i min närhet. Det har iofs. det goda med sig att benet inte blir så ansträngt och jag slipper gruva för att gå till gymmet.
Om det blir fin väder i morrn' kanske jag kan ta en tur ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0