Byråkrati

måndag 11/9 = mest administration
 
Två bokade möten (såklart), och ett par tre stycken obokade.
Annars har jag mest bråkat med InfoGlue.
Det är ju den tiden på året.
Deltidspensionären var hemma idag, helt enligt planen.
Enkel middag, gröt för honom och blomkålsrårakor med cole slaw för min del.
Han skulle iväg på sitt yoga-pass, därav matvalet.
Jag satte igång med att begära jämkning.
Vill verkligen inte ha restskatt till våren.
Konstigt nog kunde jag inte titta på min deklaration medan jag fyllde i ansökan om jämkning.
Det behövde man ju.
Fick lov att hämta papperskopian.
Efter det gjorde jag chokladbollerutor.
Nåt roligt ska man väl ha.
Jag har ett serieprojekt, och tittar på The crown, om drottning Elisabeth.
Ska strax starta ett nytt avsnitt.
Man förvånas dock över hur realistiskt det verkar. Det måste rimligen ha gått till på det sätt som beskrivs, eftersom det är nu levande personer det handlar om??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0