Ställa om klockor

söndag 29/10 = syster fyller år
 
Vaknade med ryggont (verkar vara mer på helgerna?).
Efter ett par timmar lugnar det ner sig, så nu känns det bara aningens.
Tur att mina söndagar alltid följer samma mönster: långsam frukost, kaffe med sudoku och kryss i soffan.
Strax ska jag ta en tur till stället-som-i-princip-kan-nämnas-vid-namn nu.
Dags för nytt sänglinne bl.a.
Dagens blomljusbild:
Orkideerna har avlöst varandra och nu blommar den stora vita och den lilla lila.
Spökljusen är mindre spökiga, för ögonen försvann fort i går kväll.
Igår var det vindstilla och hyfsat varm, så jag tänkte mig att det kunde bli bra att försöka ta en löptur utomhus, mest för att mentalt orka springa lite längre som omväxling. Idag är det väldigt blåsigt (gen!), så nu känns det inte alls lika lockande. Det trista är att jag har svårt att plåga mig så länge på löpbandet. Då måste jag starta deprimerande långsamt. Det där regleras bättre utomhus och jag blir inte lika ledsen över tempot då.
Har ägnat en stund åt att ställa om diverse digitala klockor.
Det kan vara nog så invecklat, eftersom det finns så få knappar på t.ex. ugnarna att det är omöjligt att lista ut hur man gör och då måste man ta till manualen.
Gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0