Våga vägra julmissbruket!

onsdag 22/11 = all by myself
 
Försökte jobba lite mer med meritansökan.
Tar fram en massa bilagor.
Oj, vad man har haft för sig.
Letade material från en konferens i början av seklet (2001), som jag mindes, när jag helt plötsligt inser att vi var med även 2003 och 2007. Två bidrag till högkoleverkets kvalitetskonferenser i mitten av 2000-talet, som jag helt hade glömt bort.
Ujuj, vad roligt vi hade, och vad hårt vi jobbade.
Andra inslag i dag: stvl (!), APT och ett avslutande möte med de som arbetat på stora programmeringskursen.
Barnafadern åkte hem tidigare för seriematch på närliggande bortaplan.
Jag hade egen bil och stannade lite längre.
Och då infinner sig standardproblemet: jag behöver handla, jag kommer hem jättesent och är vrålhungrig.
Då blir det LCHF-snabbmat:
Smaskigt.
Nu något helt annat: vad är det som pågår redan från mitten av november? Jo, missbruket av julstämning.
S.k. influencers som sätter igång och pyntar, till och med med granar.
Men så blir de så trötta på pyntet, att allt åker ut på annadagen.
Vad är poängen med det?
En sidokommentar här är att jag inte för mitt liv kan förstå att granar ska ha annan färg än grön??!'
I måndags blev jag stående på E4-an pga halkolycka. När jag tittade på lokaltidningens webnyheter insåg jag att de filmat precis de 12 sekunder det tog mig att passera.
 
My 15 seconds of fame?
 
I morgon blir det heldag med meriteringen igen. Dags att börja se över vad den innehåller och vad som faktiskt ska vara med.
Nu borde jag gå ut och skotta lite tror jag.
Hur kul känns det på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0