Två dagar med mamma

tisdag 7/11 = mammadag
 
Lämnar av Barnafadern på jobbet och åker söderut.
Direkt till mamma, en halv kopp kaffe och sedan till VC.
Först lämna blod och sedan ett minnestest.
Närminnet är sämre än förra året, men sifferförståelsen är mycket bra.
När vi kommer till lägenheten är mamma tveksam till att följa med.
Jag argumenterar att det inte finns så många möjligheter och vi plockar ihop och åker.
När vi kommer till stan stannar vi på stora köpområdet och gör två snabba insatser.
En klädaffär och en skoaffär.
Kläder är enklare än skor.
Hämtar Barnafadern och Bill på jobbet och åker hem till Bill och Bull.
Där blir vi bjudna på middag.
Lugn kväll.
 
onsdag 8/11 = mammadag
 
Frukost i lugn och ro. Mamma vilar lite och jag tar lite i tvätten.
När vi kom ut till bilen ville mamma  helst åka direkt hem, tveksam om hon skulle orka.
Kort argumentation igen.
Vi kör till stan och går direkt till den affär vi brukar få bra hjälp och hittar kläder som passar.
Sen var orken slut och vi gick för att äta lunch.
Efter lunchen ett kort stopp på en riktig skoaffär.
Det går inte bra.
De få par som skulle fungera "passar inte henne".
Vad ska man säga.
Efter att ha köpt lite blommer åker vi söderut och stannar hos min moster.
Mycket kort besök.
Hem till hennes lägenhet för vila/uppackning.
Sedan middag hos min syster.
Vid det laget är det lite smått förvirrat.
Jag skjutsar hem henne och sover över hos syrran.
 
tordag 9/11 = sjuktorsdag
 
Åkte 6.45 från syster.
Massor av småärenden på jobbet.
Sista möte kring vårt testformulär.
Nu är det bara att dra igång läsandet och kategoriseringen.
Gjorde slumpkontroll av tentarättning för att hjälpa en kollega.
Sådana här dagar känns det som att jag inte fått något gjort??!
När vi kom hem kände jag att det finns en förkylning på lut, så beslutet att inte träna var nödvändigt.
Då fick det bli bakeri istället.
Nötbröd, chokladbollerutor och en sockerkaka att bjuda svärisarna på i helgen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0