En tur söderut

söndag 19/11 = latisdag
 
Trodde Systern skulle ut och jaga idag, så jag avvaktade lite med avresan söderut.
Jag latade mig, inte utan framgång :-D
Drog iväg vid 14.30.
När jag hade ungefär fem mil kvar insåg jag varför mamma ojjat sig när jag sa att jag skulle köra ner.
En hel del mer snö än vi hade fått.
Tydligen hade trafiken stått still i flera timmar över stora skogen, pga av olycka.
Framme hos syrran drack vi lite kaffe ock åkte sedan hem till mamma.
Hennes bil rejält insnöad och isig.
Där gick vi igenom hennes garderober och sorterade upp allt. Gjorde rejäla tvätthögar av allt som var fläckigt och startade tvättmaskinen. Hennes maskin är lite, så vi lastade in en stor hög som vi tog med till lillasyster för tvätt i hennes maskin.
Hon betättade att hon varit ut och sopat av bilen, men att den inte stratade när hon försökte.
Gjorde kväll efter en Beckfilm.
 
måndag 20/11 = ensam frukost
 
Syster och svåger startar tidigt på dagarna, så jag hade egen kupé till frukost.
Snabbt gick det och sedan ner till mamma, via ICA.
Hängde den blöta tvätten som jag hade med, startade hennes maskin med ny laddning.
Drack kaffe med mamma innan vi drog mot vårdcentralen.
Samma, lite vimsiga, läkare som förra gången.
Alla värden var bra, men minnestestet sämre än för ett år sedan.
Remiss för magnetröntgen och sedan kallelse till geriatriken för vidare utredning.
 
Orkade inte slå följe med Barnafadern till hallen, middagen blev rätt sen och jag hade till och med ännu mindre energi än jag brukar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0