En hel vecka senare

fredag 10/11 = nya gäster

Efter jobbet åker vi till stan för att göra ärenden och hämta svärföräldrarna som kommer på besök.
De ska fira systerns 80-årdag i morgon lördag.
Vi äter på stan och firar fars dag.
Hem för att titta på Sveriges VM-kvalmatch mot Italien.
Mot alla odds vinner Sverige med 1-0.
Retur på måndag i Italien.
 
lördag 11/11 - söndag 12/11 = svärisarna
 
Lördag morgon får vi veta att 80-åringen fått åka in på sjukhuset med en begynnande blodförgiftning.
Middagen körs enligt planen i alla fall, eftersom maten är beställd och födelsedagsbarnets familj finns på plats.
Söndag börjar svärföräldrarna fundera på hur de ska ta sig hem.
"Vi bjuder broder S på middag och sleepover, så kan de få skjuts hem" - visade sig vara ett fungerande förslag.
Trevligt med folk som kan haka på spontana förslag.
 
måndag 13/11 = storfrämmande!
 
Barnafadern ledig som vanligt, vilket ju passar bra med både hans föräldrar och bror kvar.
Vid 9.30 åker jag till flyget och hämtar den äldsta som kommer hem en vecka på semester.
Känslosamt.
Hon släpper av mig på jobbet och tar bilen hem för att hinna träffa farmor och farfar innan de skjutsas hem av son #2.
Returmatch i kvalet.
Sverige håller emot och lyckas få 0-0 och slår därmed ut Italien från VM, för att själva ta plats.
 
tisdag 14/11 = makaroner & korv
 
#5 åker ut till oss efter studierna och vi äter en önskemiddag: Makaroner och korv.
Enkelt att göra Barcelonabesöket nöjd!
Hon har hela veckan bokad med olika umgängen, så detta kanske var den enda middag vi lagar till henne.
Fast hon lagade den själv, för hon var hemma med #5 innan vi kom.

onsdag 15/11 = inget särskilt
 
Lämnar av Barnafadern på stan och åker till jobbet.
Mastigt möte med GU 10-12, med inläsning från 9 (som inte alls räckte till).
Stvl och en del fundering kring nästa års arbetsuppgifter.
Jag är så bortskämd med att få önska.
Försökte, mellan stvl-mötena, installera programvara för Python (ska börja programmera lite).
Gick uruselt.
"Starta om datorn", är ett säkert tips från support.
Uuuurrrkkk.
Hann inte det idag.
Fixade en kursrapport innan jag gick hem.
Barcelonadottern har kväll med några kollegor och Barnafadern på AW med jobbet, så jag sitter i godan ro för mig själv.
Stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn börjar se ut som i fornstora dagar:
Få se nu: är det inte längre någon i hushållet som har en ledig dag varje vecka?
Inte jag i alla fall.
Vi har förbrukat mängder med lakan på mycket kort tid, så jag försöker tvätta undan det först.
Snart behöver vi en del igen, när barnen kommer hem till jul.
Passar på att ta rejält med vilodagar, eftersom jag inte mår bra och det pågår så mycket annat.
Men roligt är det inte.
Undrar när det blir det igen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0