Vårkänsla?

lördag 13/5 = grillning!
 
Idag firade vi äldsta dottern födelsedag (lite sent), och vi hade bestämt att grillat är godast.
Barnafadern och jag förberedde det mesta, så när #1, 4 och 5 dök upp så var det bara att slänga köttet på grillen.
Vi testade några nya tillbehör: Grillad blomkål (tyvärr glömde vi dressingen), Grillade chapinjoner,  och Mozzarellasallad med tomater och basilika. Väldigt gott var det.
Födelsedagsbarnet är inte särskilt förtjust i tårta, men både cheesecake och Oreo är uppskattat. Som tårta/dessert gjorde jag därför en Oreo cheesecake.  Jag smakade lite, och det var verkligen supergott.
Jag skjutsade hem brudarna som alla tre hade mera roligheter på G. Hemma tog vi det lugnt.
Några udda observationer:
Barnafadern är en väldigt tänkande och rationell person, så jag får nog jobba lite för att klura ut listigheten med sockarna på väckarklockan. Snigeln dök upp bland några grönsaker.
 
 
söndag 14/5 ≠ trädgårdsdag
 
Igår, mitt i matlagningen, satt jag med en kopp kaffe ute på trappan en stund. Eftersom det var lovat mer sol och högre teperatur till idag, tänkte jag att det vore lämpligt att ta bort lite skräp i rabatten (även om den ska bort!). Tulpanerna är på G (såg en knopp), och de lite mer högväxta är enklare att rensa nu innan bladen har kommit upp så långt. Men det kändes inte alls roligt att vara ute, så jag prokrastinerar.
Har stökat runt lite, och bl.a. städat ett av gästrummen, och rensat lite (med betoning på lite) i min garderob. Jag har så svårt att slänga riktiga kläder, men när vissa plagg alltid väljs bort kanske de inte ska ta upp plats längre.
Opraktiskt och irriterande.
När jag har bloggat klart ska jag ta en tur till gymmet. Inte för att det känns bra, men för att röra lite på mig i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0