Taxonomier och träningsförsök

onsdag 10/5
 
Startade dagen med att gå på pensionsinformation. Pensionsmyndigheten och SPV hade gemensam info, där man även kunde få individuell hjälp. Jag har ärvt en viss fixering vid pengar, så jag blir allt mer stressad över alla råd man får i tidningsartiklar och siffrorna i det orangea kuvertet.
Jag vet inte om jag blev så mycket lugnare av det där. Till en viss del har det nog att göra med om jag borde jobba heltid. Självklart ger det mig en bättre förutsättning, men frågan är om jag mentalt orkar. Facket ska i slutet av maj ha ett motsvarande infotillfälle, som jag hoppas mer specifikt tittar på arbetsplatsens villkor.
Jobbmässigt hade jag planerat in en projektdag, men insåg att det var optimistiskt, så jag satte igång att granska programstudenternas val istället. Det ska ju göras så det är ingen förlust att beta av lite.
 
torsdag 11/5 =  forskningsdag
 
Oftast behöver jag en stund på morgonen för att beta av mail och besvara en del kluriga frågor. Inte sällan behöver jag rådgöra med en eller annan kollega för att be besked. Bestämde mig för att granska lite mera val innan fikat, och ägna resten av dagen till projektet.
Idag blev det taxonomier för hela slanten.
Nu ska jag försöka se hur vi kan nyttja klassificeringen och skapa en egen, ämnesspecifik för vårt ämne och vårt ändamål.
Kollegan dök upp och vi gjorde en viss uppdelning av arbetsinsatserna. Vi har i sak två huvudfrågor vi vill titta på, och det känns som att vi redan fastnat för var sin del. Men nu börjar det kännas som att vi borde komma fram med lite mer koncisa idéer, så det blir till att gå till beslut för att kunna testa om det fungerar.
Jag hade bytt lokal med en kollega som hade en gäst, så jag hamnade i stora sammanträdesrummet.
Inte så bra tavlor där.
 
När jag gick för att köpa lunch vräkte snön ner.
Efter att ha irrat runt på campus för att leta bilen (sonen hade lånat den på dagen, men jag glömde att fråga var den stod parkerad), så blev det en lättare middag eftersom vi båda skulle iväg och träna.
Jag hade bestämt mig för att vara försiktig, men det var ändå inte riktigt bra. Jag sprang en halvtimme och promenerade lika länge.
Pulsen ligger för högt, i stort sett direkt, och muskeltröttheten ligger på lur.
Vad är det fråga om????
 
fredag 12/5
 
Ledig dag.
Tung i huvudet och lite tilltagande förkylningskänsla. Utlöst av träningen?
Har bara ett uppdrag idag, banken 13.30.
Ingen bil, så jag kan bara luta mig bakåt och lösa sudoku/korsord.
Det där städningsuppdraget som jag undvek i tisdags finns alltid kvar om energin rinner till.
Tvättkorgen är full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0