Jag förlorade på alla tampar!

söndag 30/4
 
Vädret följde prognosen, så när vi vaknade var det ett par centimeter snö.
Men grilla skulle vi.
Tack och lov hade jag fått ett tokil och gjort desserten redan på lördag kväll.
Dels gjorde jag Vit kladdkaka med hallon, smaskig även i mycket små doser :-)
Dessutom gjorde jag Min bästa äppelkaka, [som jag inte verkar ha varken recept eller bild på, måste åtgärdas snarast] och till den hade vi hemgjord vaniljsås.
Vi stökade på och förberedde lite under förmiddagen, med en näst intill obligatorisk kompletteringstur till affären. Hämtade sonen med gf samtidigt.
När vi kom hem bakade jag ett brytbröd.
Standard.
Det enda som varierar är utseendet. Form, klippas, penslas, frön, salt....
Äldsta dottern gick av sitt skift 16, så däromkring borde maten vara på G.
Gästerna var lämpligt involverade, men det mesta var nog fixat.
Uppehåll i alla fall, så grillningen var bara ett kallt problem för de som stod ute.
Sonen och gf gick en sväng till närmaste majbrasan, medan vi andra spelade 10.000.
Gick inte bra.
Jag förlorade visst på alla tampar.
#1 använde ordet tamp lite vårdslöst tyckte #4, så det blev en lång debatt om hur ordet borde användas.
Trevligt att få hem barnen, men vi saknar såklart 08-n.
I sommar flyttar sonen till Uppsala och den äldsta har seriösa planer på att flytta till Spanien i juli.
Så återstår de två yngsta.
Hoppas jag.
Valde bort träningen både lördag och söndag för att försöka bli piggare.
Torsdagens träning var inte bra, varken vad gäller puls eller allmän känsla.
Summasummarum har jag gjort 8 pass i april:
Kanske är det en tabbe att inte göra ett långt sammanhängande uppehåll?
Men det kändes som att det var på bättringsvägen ett tag.
Har jag en infektion eller vad är det? När jag backtrackar ser det ut att startat i månadsskiftet februari/mars???
Ska jag anmäla mig till Blodomloppet? Drygt tre veckor kvar.
måndag 1/5 ≠ träning
 
Idag har det varit lugnt.
En del disk, eftersom jag inte fick bort riktigt allt igår kväll.
Passar på att gå ett par vändor till stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn (fast det kanske det får snart?!)
Under en del vånda, har jag beslutat att inte träna idag heller.  Det hade annars varit bra tillfälle eftersom jag kunnat ta passet dagtid. Men jag känner mig inte helt ok, så lika bra att avvakta någon dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0