Högen växer inte i alla fall

torsdag 25/5 = Kristi himmelsfärdsdag
 
??
Satte igång en pulled pork att ha senare i helgen.
 
fredag 26/5 = ledig dag (för fler än mig tror jag)
 
Sov lite längre i dag.
Efter långsam frukost drog Barnafadern och jag iväg på en tur till stan.
  • Nytt däck till skottkärran.
  • Spade.
  • Hönsgödsel.
  • Pelargonior till schabraket.
  • Kaffe på stan.
Jag försökte scanna av klädaffärerna för att hitta något trevligt att komplettera vårgarderoben med, utan framgång.
Snabb tur förbi kåmpe på vägen hem, en lättare lunch och sedan dagens uppgift:
När vi lånar släpvagn för att frakta bort allt skräp är målsättningen att kunna ta med trätrallen på den gamla uteplatsen. Ett problem bara. Det ligger en stor blå pressening med en hel del jord på, ovanpå trätrallen. Jorden kommer från bygget av den nya uteplatsen 2015, det s.k. skuggdäcket.
Vi har återanvänt en del av jorden för att plana ut gräsmattan, men högen har varit stor (och gräsig).
Men man är ju inte 35 längre, så orken tog slut rätt snabbt för oss båda. Det känns bra att jobbet är påbörjat i alla fall, och vi lär väl båda få finfin träningsvärk. Den får botas med att skotta vidare i morgon.
Hade tänkt försöka en liten löptur, men skottandet kom emellan. Kanske lika bra.
Eller inte, ganska tuff cardio det där.
Pulled pork-middag, gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0