Trevligheter

lördag 17/6 = ovanlig dag
 
Sedan tidigare hade jag anmält mig till en retreat. Har länge velat prova det och nu var det dags.
Bra väder, så det gick att vara ute i stort sett hela dagen.
Vi var helt tysta från 10 till 15.45.
Inte alls jobbigt, konstigt nog.
Vilsamt tid för tanke och reflektion.
Bättre än jag trodde i den aspekten, men kanske inte så givande som jag hade hoppats på.
När det var slut klockan 16, drog vi direkt söderut för att fira min svägerska som fyllde 50 i februari, men sparat sin fest tills nu (vilket vi missat, men fick höra i torsdags).
Trevligt, god mat och en hel del människor jag känner. Tävlingar i alla vänskaplighet.
Efter festen åkte barnen tillbaka med egen bil. Alla utom mediadottern var med, och jag är så glad och tacksam att de sätter av tid för detta. Barnafadern och jag sov över hos svärfars.
 
söndag 18/6 = mera trevligheter
 
Efter frukost installerade Barnafadern och anslutande svåger vår nygamla diskmaskin hos svärisarna.
Deras har verkligen varit knackig under ett långt tag.
Väl hemkommen hade äppelträden slagit ut.
Vackert, men de ser verkligen inte pigga ut nu.
Vi försöker klura ut hur vi vill att trädgården ska se ut.
Inga direkt briljanta idéer.
Till middag var vi "bjudna" på tacos hos Dynamic duo, dvs jag hade pressat in oss när jag på lördag kväll hörde att det skulle serveras tacos.
Vi lagar inte det när vi är två, för Barnafadern är inte helt såld på kryddningen.
Alla lokalbaserade barn var med och det var mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0