Svag ljusning i träningsmörkret

tisdag 2/7 = träningsdag
 
Yngsta barnen hade flyttdag idag, så även vi stökade med flyttarbete.
Vi har gjort om ett av de små sovrummen i källaren till lager, för att kunna förvara flyttkartonger åt #1 och #2.
Så småningom var vi rätt nöjda (läs trötta). Men två rum nere var organiserade och garaget i stort sett tömt.
Kollade om Dynamic duo ville äta kycklingsallad med oss.
"Får vi bröd och dressing till måhända?" frågade en av dem.
Ok, sa jag och bakade ett brytbröd.
Tyvärr hade jag bara ett pkt jäst, så det blev bara ett litet. Men modellen blir rätt rolig i sockerkakaformen.
Gott, sa ätarna.
Lite senare fick jag lov att ge mig ut på en träningsrunda, eftersom jag inte kom iväg som tänkt igår.
Lätt duggregn så solglasögonen får vänta på premiärturen.
Vågade mig på den vanliga milrundan, men med ambitionen att ta det i den hastighet som kändes bra. Det viktiga var att se om jag orkade runt.
Och det gjorde jag.
Inte tid att skriva hem om, men det visste jag nog redan innan.
Tacksam att det går i alla fall.
Hemkommen kan jag inte låta bli att tända lite ljus.
Dessa stakar kom från källaren, så jag passar på att elda upp de stora värmeljusen som låg på.
I morgon ska jag starta upp födelsedagsbakandet.
Isflak kanske?
Vad hade jag mer på listan tro?
Syrran har redan skickat bild på sort #3, så jag känner mig lite efter :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0