Sista semesterhelgen

torsdag 27/7
 
Minns ingenting, men tydligen satt jag ute en stund i alla fall.
fredag 28/7 = ??
 
Minns inget om denna dag heller.
Jo, vi skjutsade 08-dottern+bf till flyget på morgonen.
Så roligt att ha dem hemma, men trist att det blir så mycket mer besvärligt att ses.
Sedan till min HälsoCentral för att kontrollera effekterna av min medicinsänkning.
Blodtrycket har stigit en aning, men är fortsatt lågt, så det verkar bra.
Ev. påverkan på kaliumvärden och dylikt får jag väl besked om så småningom.
 
En snabb sväng till stan hann vi med.
 
lördag 29/7 = släktdag
 
Mitt i dagen packade vi passaten full med alla hemmavarande barn och drog söderut för att närvara och fira den nyaste familjemedlemmens dop, barnens kusins barn Joel. Första på pappas sida.
Vi fick också vara med om ett vuxendop, då Joels pappa döptes i havet.
Sonen fick bistå sin farbror med själva nedsänkningen.
Väldigt mäktigt symboliskt.
Vi hade sedan många timmar tillsammans både vid dopkaffet och sedan hos mina svärföräldrar, Joels morfarsmor och morfarsfar.
Det var så roligt att få träffa Joels mormor som jag inte sett på rätt många år. Det är nog 7-8 år sedan sist.
Hon har bott i Blekinge, så det har verkligen inte varit ofta jag kommit iväg. Ett par gånger har jag passat på när jag varit på tjänsteresa och kunnat vika av.
Nu flyttar hon till Borås, vilket blir bättre för henne, med barnen och barnbarnet närmare (Göteborg).
Inte enklare för att oss att ses dock.
Fick också veta att Barnafaderns syster ska bli mormor.
I januari visst.
Nu börjar nästa fas i släkten :-)
 
Hem sent på kvällen.
 #4 sov kvar hos oss, #3 bor ju här redan.
 
söndag 30/7 = sol!
 
Det blev en skaplig dag på gräsmattan. Inte jättevarmt i luften, men helt ok för att ligga i solen flera timmar.
 
Döttrar #4 & #5 höll mig sällskap en liten stund, men efter 12 fick jag ensam representera familjen. Då gick de till jobbet.
 
Övriga har ingen uthållighet!
 
Middagen fick bli en nödlösning för tre.
 
VM-simmningarna avslutades, och Sara Sjöström tog sitt tredje guld, nu på 50 m fritt.Tidigare på 50m och 100 m fjäril.
Hon satte världsrekord på 100 m fritt i lagkappsförsöken, men blev slagen med 4 hundradelar i frisimsfinalen.
Makalös kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0