Semesterdagsvärde

söndag 9/7 = sol & slutbak
 
Kalasfin dag idag.
Värderingen av en semesterdag bestäms helt och hållet av hur många bra timmar jag fått på gräsmattan.
Så, nu har jag sagt det.
Idag var en dag med ratingen 8 (av 10) på semestervärdesskalan, och vid nästa möjlighet är det läge för sidsolning kan jag avslöja.
Inne är orkideerna oförtrutliga och ute passade den första pionen på att slå ut i dagens sol.
#1 & #3 var hemma till middag, och fler än jag ville ha tacos, så då blev det så.
Ute!
Sedan fick jag faktiskt ner planten som halvslokat i sina påsar. Hoppas de repar sig.
De får chansen medan jag är borta.
Åker i morgon och kommer hem torsdag, som det ser ut.
Efter middagen borde jag ha tränat, men eftersom jag låg en dag efter med 80-årsbaket, fick det strykas.
Bakade den bästa långpannekakan (rutor igen :-( )
Nu har jag gjort:
  • Philadelphiabullar
  • Isflak
  • Kärleskmums
  • Kesellarutor
  • Sätoftakakor
Fyra av fem är rutor i långpanna :-/
Passade på att göra chokladbollerutor också.
Tänker ta med dem söderut.
Har inget annat fika till mig annars.
 
Nu ska jag glutta på ett avsnitt av American crime (du får se ikapp själv Schnid, orkar inte vänta på dig), medan kakan svalnar så jag kan skära den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0