Kanske har det vänt träningsmässigt nu?

lördag 15/7 = träningsdags
 
Inte jättevarmt, men tillräckligt soligt för att det skulle vara najs ute på gräsmattan.
Så där tillbringade vi hela dagen.
Spagetti och kf-sås konverterades till hemgjorda burgare och jag snodde ihop en cole slaw av det som fanns i kylskåpet. Smaskigt.
Efter bergsbestigningen i tisdags var planen att vänta två dagar och träna fredag.
Men igår mådde jag lite illa och hade kvällsärenden, så jag sköt det till idag.
Drog iväg strax före 20.30 i kvällssolen (fick använda mina coola glasögon oxå).
När jag var klar dök det upp någon RK-grej i displayen och jag verkar ha tryckt "ja", för nu har jag deltagit i en challenge. Den gick ut på att springa 5 km lördag 15/7 eller söndag 16/7. Det står challenge completed, så jag antar att mina 12 km dög.
I alla fall kändes det helt plötsligt inte jätteförfärligt?! Benen var inte heldöda. Inte någon gång. Särskilt fort gick det inte, men det har jag förståelse för. Jag är helt enkelt i rätt dålig form tempomässigt. Samma runda gick för 10 månader sedan 6.30 snabbare.
Men det priset betalar jag, bara jag nu kan börja se mig som tillfrisknad från "viruset". Jag svettades heller inte i närheten av vad jag gjort tidigare.
Bara att tacka och ta emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0