Days gone by

fredag 21/7 = gräsmattan?
 
Inte alls!
Några av barnen (#2+bf, #3 och #4) hade bestämt att dra söderut på söndag för att hälsa på mormor och farfars.
#4 har varit ihärdig och bakat veganvänligt fika,  så jag erbjöd mig att baka kanelbullar.
Det var osäkert om pärlsockret skulle räcka så jag använde flagad mandel på vissa bullar.
Har tidigare haft problem med penslingen, men läste på nätet att man kunde använda havregrädde. Det hade jag inte, men iMat och det fungerade jättebra.
På kvällen hämtade vi Stockholmsdottern och bf på flyget.
Så roligt att ha dem hemma.
 
lördag 22/7 = gräsmattan?
 
Inget lovande väder :-(
Slöade mest hela dagen och umgicks med 08-dottern.
Inget läge att sitta ute.
 
söndag 23/7 = gräsmattan!
 
Steg upp tidigt för att äta frukost med #2+bf och #3 innan de skulle åka söderut.
Dagen såg ut att kunna bli lite bättre och så snart det var öjligt knatade jag ut på gräsmattan och hoppades på en stunds sol och värme. Det fungerade mest hela dagen faktiskt.
Idag hade nästa pion slagit ut.
Den har aldrig blommat tidigare.
Ganska läcker faktiskt.
När barnen kom tillbaka från utflykten blev det Yatsy och Mario Kart. Nya banor och långt uppehåll har inte gjort mig bättre tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0