12 timmars bakeri

onsdag 3/7 = bakdag
 
Perfekt dag att baka.
Regn, rusk och riktigt kallt.
Ute.
Tog det lugnt på morgonen, och fick starta med att handla ingredienser.
Sedan satte jag igång.
Bra resultat.
Men bara rutor??!
Jag har satt en deg till som står i kylen.
Det blir inte rutor.
När jag skulle paketera stötte jag på en jobspost.
Bara TVÅ lådor.
Godis/kaklådor är överlägset det bästa för att stapla rutor.
Jag har mätt ut vilken storlek rutorna ska ha (4.7 cm) och gjort ett mått att skära efter.
De sista har jag fått från jobbet och därför började jag fundera på om jag skulle behöva åka dit och titta.
Kåmpe har inga större lådor att köpa.
??
Till sist slog det mig att jag normalt brukar få godislådor från kåmpe.
Hur kunde jag inte komma ihåg det??
Sommarvikarierna på kåmpe hade noll koll, men den enda andra kunden vid kassan var resolut och hämtade en trave, som vi delade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0