2016 - ett bra träningsår. 2017 inlett!

måndag 2/1 = reservsöndag
 
Jobbade på förmiddagen och lite till, innan det var dags att sammanstråla med svärföräldrar och svåger i centrum. Julklapp som skulle bytas och en annan som skulle införskaffas.
Detta gjorde att jag kom hem lite tidigare än vanligt och kunde satsa på ett lite längre träningspass.
För att testa om förra veckans eländiga träning på spa-gymmet var ett problem körde jag 11 km i rask takt.
Rätt ok.
Jag gör ju en del statistik på träningen (dekaltrimmning!).
Så här kan man se på 2016 års träning:
 
De lila markörerna är vad snittet är för en enskild månad sett över de senaste åren.
Det röda sträcket är årsgenomsnittet över alla månader åren 2013-2015 (12.25).
December blev ingen höjdare, men totalt var året ändå en rejäl putsning av träningsinsatsen.
Jag fick till 12 pass mer än mitt hittills bästa år 2013.
Satsningen på halvmaraton i augusti gjorde sitt till. Både vad gäller antal träningspass, längder och motivation.
Bara att hoppas att jag får vara frisk och hel det här året och att den långsiktiga insatsen ska boosta effekten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0