Pannlappar och näsblod

Det ser ut som att de flesta inlägg numera är flerdagars :-(
Vad det beror på? Ett skäl är renoveringen av mellanvåningen. Där jag normalt tillbringade min tid hemma, har nu delvis en lite annan funktion. Ett annat är att min trognaste bloggläsare är borta.
 
onsdag 15/2
 
DKV var aningen decimerat och vi saknade såklart Lars.
Annars är det verkligen en så bra konstruktion vi har hittat.
Jag förvånas varje gång över hur givande och rogivande det är.
Vi startar med kaffe och småpratar lite om läget, och sedan tar vi en runda där vi berättar om vad vi ska använda dagen till. Därefter jobbar vi på i tystnad. Kaffe hämtas efter behov.
Så småningom vill någon ha gemensam kaffepaus.
Då tar vi det, och pratar om saker vi stött på eller grubblar över.
Jobbet fortsätter tills vi tar gemensam lunch (just den här gången lunchade jag med #4 istället).
Super trevligt!
Eftermiddagen går på samma sätt och var och en asvlutar när det känns bra eller behövs.
Vi har bokat terminens träffar i förskott, så vi vet redan när nästa andningshål finns.
Idag är GodaVännens födelsedag. Då tänker man lite extra och saknaden kommer till ytan.
Jag läser gamla blogginlägg, både hennes och mina, följer spåret av tilltagande sjukdomspåverkan.
Jag har haft otroligt svårt att sätta ord på saknaden, och inte varit generös med tröst till familjen.
Jag vet helt enkelt inte vad jag ska säga, och är inte så förtjust i att offentliggöra detta svåra.
 
 
torsdag 16/2 ≠ träning
 
Projektdag.
Hade även den här torsdagen bokat det lilla mötesrummet, 9-14.
Gjorde avbrott för lunch med #4, hemma hos henne.
Läsandet gick väl så där, även om jag tror att jag hittat en bra artikel för projektet.
På eftermiddagen var rummet upptaget, och det passade rätt bra för då blev jag "tvungen" att ta itu med det vanliga löpande. Liiite efter med några saker. Tyvärr är det fler som är lite efter, så det gnisslar lite i en del praktiska avseenden.
 
 
fredag 17/2
 
Ledig dag.
Efter standardstarten fäste jag de sista trådarna.
Dessa ska jag ge till mina nyss utflyttade döttrar.
Väntar på besked om leverans av köksstolar i platta paket. Inte till mig utan till nyss nämnda ättelägg, men hem hit.
Eftersom jag inte tränade igår, hade jag velat ta ett kortare pass på gymmet idag, men jag vill inte gå innan jag vet när stolarna ska komma. Å andra sidan känns det inte så bra just nu heller, med näsblod och spänningshuvudvärk. Vad är det för fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0