Vi skulle köpa te

lördag 26/8 = stadstur
 
Igår fredag 25/8 skolkade jag från den fakultetsgemensamma lärardagen.
Det gick bara inte att vara borta en dag till innan terminsstart.
Jag har haft svårt att hålla undan alla mailärenden den här veckan.
Först på eftermiddagen kunde jag börja fundera över kursstart.
Massor av detaljer att hålla rdan på.
Till sist orkade jag inte mer.
Vi åkte hem och köpte mat på vägen.
Kvällen tämligen stillsam.
I morse vaknade vi tidigt och hade planerat att ta en tur till stan om det inte krävdes att man skyndade sig.
Det behövde vi inte.
Det överskuggande ärendet var att köpa mer te.
Vi hade också pratat om att försöka köpa något fiffigt att hänga galgade kläder på, i sovrummet.
I sökandet råkade vi komma över hängare som ska sitta på ett dörrblad.
Yngsta dottern hade letat en sån.
29:90 var ju rena fyndet, så jag skickade en bild och frågade vilken färg hon ville ha.
Svart.
Jag har varit lite besviken att inte ha fått sällskap på lite rea-span, men nu passade vi att titta i ett par butiker.
En sak jag insett nu i augusti-kylan är att jag inte har någon bra jacka mellan jeansjackan och höstjackorna.
Nu hittade jag en.
Tunn och smidig, så jag tog den på under resten av stadsbesöket.
Kaffe "hann" vi med.
På slutet skulle jag titta på en ny symaskin, efter att ha varit utan i snart två år.
Lördagsstängt.
Men på vägen dit hade jag hunnit svänga in på en affär och fynda ett par ljusa jeans.
Barnafadern som hämtat bilen och kört till symaskinsaffären, undrade lite vart jag tagit vägen, hehe.
På vägen hem åkte vi förbi döttrarna för att lämna klädhängaren och tigga lite kaffe. De var på väg på stugsista med en kompis.
Barnafadern fyndade svarta jeans och rosa tunn ylletröja. Snyggt.
En träningsklocka köpte han också.
Väl hemma insåg vi att vi hade glömt teet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0