Man får inte känna efter så noga

tisdag 15/8 = träning
 
Dagen borde ha ägnats åt att läsa tre uppsatser, för att testa den korrigerade taxonomin.
Hann jag det?
Gjorde iofs bra saker med kursplanering och stvl, men ändå....
Tiden rinner ifrån mig.
Inte helt oväntat, men ändå förvånande.
På eftermiddagen klämde jag in två i alla fall.
Får försöka läsa en hemma ikväll?
På vägen hem sprang jag, dock avstod jag det inledande motlutet på 2 km .
Det fick ju förödande konsekvenser i fredags.
Trots maximal motvind, så gick det lite bättre än de flesta passen i sommar.
Jag är ändå trött i musklerna hela tiden, men tempot var lite bättre.
När jag kom hem såg jag att några av liljorna slagit ut.
Min favoritlilja kommer inte mer, och de pampiga vita är ynkligt taniga i år.
Inte ens liljebaggarna vill ha dem.
Barnafadern och jag pratade om hur man kan benämna våra träningsansträngningar.
Då kom jag ihåg att jag tidigare gjort en personlig definition:
  • lufs: i stort sett rask promenad, det mentala är en enda stor strid - "jag SKA INTE gå"
  • lunk: något snabbare och fötterna hasar inte fram, mera som i väntan på ett intervallpass för att inte stelna till, det mentala haltar och undrar varför man inte kan leva på gamla meriter, man blir inte trött - man blir slut
  • spring: i den här kategorin finns det ett visst flyt, i alla fall en ambition att hålla uppe steget, man snubblar inte längre över alla pinnar på stigen, det mentala anar stundvis ett ljus i tunneln och periodvis kan man bestämma över kroppen
  • löpning: här är det fråga om att trötta ut sig medvetet, steget är lätt och det mentala styr ansträngningen
Jag såg en engelsk definition: a runner sometimes jogg, but a jogger never run. På samma ställe sas det att en del drar gränsen vid 6 minuter kilometern. Men det borde rimligen vara individuellt, eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0