Längre än jag tänkt

torsdag 24/8 = träning
 
Igår onsdag 23/8 var vi iväg på heldagsinternat med jobbet.
Som alltid är det rätt trevligt och man pratar med kollegor, man kanske normalt inte pratar så mycket med.
Bra, men fel i tiden just den här gången.
Min syster sms:ade i går morse och hade fått läggas in på sjukhus akut.
Lite olika bud, undersökningar och fasta, ledde så småningom fram till att de idag klargjort att det är gallblåsan som är inflammerad. Om fredagens prover bekräftar detta kommer de att operera.
Idag var jag kvar rätt länge på jobbet.
Dels för att det tog mig ända till efter EMK att hantera alla frågor via mail.
Dels för att det är en del praktiska detaljer runt kursstarten som jag måste hålla koll på att de fungerar.
Insåg bl.a. att jag "tappat" ett par lokalbokningar.
Jag fattar inte, för jag har kollat det flera gånger och bockat av. Ska se om jag hittar gamla utdrag.
Tack och lov var det lokaler 15-17, vilket inte var HELT omöjligt att få tag.
Som övriga tider på dagen.
Strax innan 17 kom jag ihåg att jag skulle utöka dotterns reseförsäkring.
Tack och lov svarade försäkringsbolaget, och mycket riktigt var det bara ett par dagar kvar innan det måste ske.
Nu har jag lagt in den för betalning i morgon, så att vi är på den säkra sidan.
Puh!
Jag står inte ut med att oroa mig.
Eftersom jag inte orkade pallra mig ut igår, borde jag ta en runda idag.
Hur trist väder som helst, så jag hade i princip lagt ner det.
På vägen skiner solen och allt ser helt plötsligt frestande ut.
Jag åt lite youghurt och riggade om.
Planen var åsen (ca 6.7 km), men det finns en liten utvikning när jag nästan är hemma, som förlänger rundan till 9,2.
När jag kom dit, kändes det plötsligt görbart.
Inte tempomässigt, men mentalt.
Känns bra att jag kom mig iväg.
Jobwise ska jag ägna mig åt kursdetaljer hela dagen i morgon. Förhoppningsvis slipper jag då göra något mer innan måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0