Det är något jag undviker

torsdag 3/8
 
När jag inte vet riktigt hur jag ska gå tillväga har jag en tendens att lite elegant undvika det jobbiga.
Så är det redan på jobbet.
Igår tyckte jag att all administration var avklarad och att jag skulle kunna dra igång forskningsarbetet idag.
Hah!
Jag är mycket mer begåvad än så.
I alla fall när det gäller att slingra mig.
Så jag lyckades vingla bort hela dagen på .... ja, det vette 17?!
Sista halvtimmen öppnade jag dokumenten och insåg vad som var första jobbigheten.
Jag hade satt upp ett dokument för att göra bedömningsanteckningar, så att vi kan synkronisera våra bedömnngar och göra ev. korrigeringar av kriterierna.
Men vi har tre saker att bedöma och kriterierna är lite olika för de tre.
Då duger inte ett protokoll.
Eller gör det?
Rymmer man de tre olika aspekterna eller ...?
Jag åkte hem.
Igår köpte jag gladiolus, för att de är vackra blommor och för att just denna färg var så läcker.
Satt ute i solen och käkade en enklare middag.
 
Dotter (#5) är här och drog igång en badrumsstädning.
Det orenoverade badrummet är inte kul. Somliga använder det inte ö.h.t.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0