Veckans händelser

måndag 3/10
 
Fullt upp hela dagen och när det närmar sig hemfärd, ringer syrran och berättar att mamman är på väg in till sjukhuset.
Hon hade stått ute i solen och bara ramlat omkull.
Jag körde direkt och vi möttes på akuten.
Låååååång väntan såklart.
Efter ett par röntgenundersökningar får vi vet att det mesta är ok. Lite vätska i lungorna, en kota som tydligt fått sig en smäll, och något oklart på livmodern.
Sent på natten las hon in på kirurgen.
Illamående, yr och trött.
Tre på morgonen var vi hos syrrran och störtade i säng.
 
tisdag 4/10
 
Efter frukost hos syrran, åkte vi ner till mammmas lägenhet och plockade ihop lite saker.
Jag åkte till sjukhuset och syrran åt andra hållet till jobbet.
Jag satt hos mamma så länge jag kunde, innan jag fick skynda mig för att hinna till dagens frågestuga.
På kvällen var jag så trött att det bara var att stupa i säng.
 
onsdag 5/10 = reservtisdag
 
Mamma i ungefär samma läge som igår. Trött, illamående och yr.
Svårt att äta och blir illamående så snart hon försöker göra något.
På kvällen gick jag till gymmet för att springa (lite).
 
torsdag 6/10 = träningsdags
 
Undervisning både förmiddag och eftermiddag.
Kodgranskning är roligt och rätt annorlunda för studenterna.
Nackdelen med att ha stående uppdrag 15-17 är det alltid blir sent innan man är hemma och får mat.
För det mesta måste vi ju förbi på kåmpe oxå.
Idag blev det resten av gårdagens soppa, så det var inte alltför tungt i magen.
 
Sedan var det bara att pallra sig iväg till gymmet.
Körde långa intervaller, 5*1000m.
I morgon har jag mängder av samtal bokade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0