Hos ajfånreperörn'

Tanken var att jag skulle avpassa min stadstur så att den tenterande fysikern skulle dra nytta av samåkning efter tentamen. Nu var jag långsam i starten och hon snabb på tenterandet, så vi sammanstrålade i stan hos ajfånreperörn'.
399:- kostade batteribytet, vilket jag visste, så det var ok.
Passade förstås på att fråga om fläckarna, som med stor sannolikhet är damm. De skulle passa på att blåsa bort det damm som satt utanpå kameran när de ändå höll på.
När jag hämtade den (efter föredömliga 1.5 timme), så var prickarna kvar. Då sitter de inne i kameran och hela rasket måste bytas. Det kostar 599:-
Ny telefon kostar 5-7000:-
Vad göra???
Jag har ingen annan kamera och det är inte kul med suddiga fläckar över hela bilden.
Om jag byter kameran har jag lagt ut 1000:- på fånkan och den är förhoppningsvis ok ett tag till.
Det går inte att komma ifrån hösten nu.
Om det torkar upp lite (you wish), skulle man kanske försöka räfsa ihop det värsta.
 
Nu ska jag göra iordning en massa kyckling, till middagen.
Bra att ha i frysen också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0