Helgen har passerat

Lördag = stan, Avion, sonen och träning
 
Vi startade med att hämta sonen + GF vid plugginrättningen och dra ner på stan för att lämna tillbaka hans födelsedagsknivslip. Sedan ut till stora köpcentrat på södra infarten för att ersätta knivsplipspresenten med en traktörpanna. Därefter blev vi bjudna på lunch hos dem.
På väg till det egna hemmet insåg jag att vädret var kalas för en träningsrunda utomhus.
Hur fint som helst!
Första halvtimmen.
Sedan sjönk solen väldigt raskt, och på min runda är det inte så mycket belysing så jag snubblade en del.
Dessutom blev det en ishinna på asfalten så det blev väldigt halt på slutet.
 
Jag kortade av rundan rejält och tänkte att med lite tur blir det likvärdiga förhållanden i morgon (söndag) och jag kan ta en längre tur då.
 
Så blev det inte.
Min mamma väckte mig (inte jättetidigt, men dock).
"Nu har jag bestämt mig, jag ska inte köra bil mer!"
Därför ville hon att vi skulle träffas alla tre och prata lite om vilka effekter och konsekvenser det skulle få.
Min syster var lägligt nog och hälsade på sin son så jag kunde haka på när de åkte söderut.
Lång dag med en del (väntade) överraskningar.
Det problem vi hade velat få ett avgörande på blev ett steg bakåt.
Vi hjälptes åt att handla för den kommande veckan, och försöka reda ut hur det ser ut på pillerfronten.
Inte bra.
Dosetten laddades, så gott det gick, och långa listan med förnyelsebehov genrerades.
I morrn blir det stora striden med hennes VC misstänker jag. Jag ska försöka boka en tid, men inte samma dag, så att jag kan följa henne. Vilket man inte får. Jo, följa får man, men man kan bara få tid den dag man ringer, om det finns någon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0