Glesbloggande

onsdag 28/9
 
Kursavslutning hela dagen.
Seminarier på eftermiddagen. Roligt men tröttande på något underligt vis.
 
torsdag 29/9
Trevligare morgonväder.
Idag startade stora kursen, vilket alltid är en viss anspänning tills man ser att allt fungerar.
I år hade jag fått hjälp att fixa ett elektroniskt anmälningsverktyg.
Studenterna kunde via en QR-kod gå till en sida och anmäla sitt intresse för att sitta i ett datorlöst lab.
Funkade hur bra som helst.
Grupperna enkla att sätta ihop när allt finns i datorn redan.
Tidigare år har det varit papperslappar och manuell inmatning (av mig).
En lång och välbehövlig pratstund med dottern gjorde att jag ställde in träningen.
 
fredag 30/9
 
Maxad spänningshuvudvärk :-(
Individuella samtal och sedan avslutades veckan med frågestuga 15-17.
Som man kunde misstänka kom det inte en enda student.
Då kunde jag istället skicka ut mail om kompletteringsmöjligheter på förra kursen.
Skönt att få det bortgjort.
 
lördag 1/10
 
Morgonen började med att Barnafadern skulle skjutsas till bussen för transport till seriepremiären i div 1.
När jag ändå var halvvägs passade jag på att besöka lågprisbutikerna på andra sidan stan.
Köpte laddkabel och lite annat.
Det fina vädret gjorde att jag redan direkt på morgonen bestämt att prioritera utomhuslöpning.
Så fram på eftermiddagen drog jag iväg.
Planen var ca 14 km, men det gick så bra att det till sist blev nästan 19.
Tänk om det här varit halvmaran....
Antagligen räckte inte mina 12 veckor för att göra en så kraftig träningsökning och sedan ha så kort tid för återhämtning innan loppet. Så nu ser jag fram mot nästa sommar och hoppas kunna hålla igång på rätt sätt så att jag startar från en högre nivå när utomhussäsongen börjar igen.
 
söndag 2/10
 
Ingen särskild ambition idag.
Bytt sänglinne.
Bakat en nötlimpa.
Barnafadern målar lite detaljer som var ogjort i renoveringsarbetet.
Ska strax ge mig ut på en stillsam jogg.
Tror det får bli elljusspåret idag. Skönt som variation till asfalten igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0