Årets julpussel inhandlat

Förmiddagen ägnades åt jobbets gemensamma "arbetsdag". Det innebär att alla (?) samlas och diskuterar gemensamma visioner, bekymmer och praktiska frågor.
Ett oroande telefonsamtal störde en del av koncentrationen.
Visade sig vara bättre än jag hoppats.
Nu fick jag agera mellanhand för uppsägningen av hyreskontraktet.
Allt under ordnade former.
Efter lunch drog vi iväg för att dricka kaffe på café och köpa lite blommor.
Amaryllisar och en julstjärna har en given plats i mitt hem till första advent.
I samma byggnad ligger en butik med brädspel, och eftersom jag surfade lite på årets julpussel i går kväll, gick vi in och shoppade.
2016 års pussel är
Vanlig utmaning eftersom det är Jan vanHaasteren.
 
I morgon blir det att inventera beståndet av ljusstakar och andra adventsprydnader.
Det är ju alltid lika spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0