Planens längsta: 17 km

söndag = långpass
 
Den här veckan var det tre pass, pga längder och tempo, men jag hade ändå bara gjort ett tidigare.
Så på väg till gymmet funderade jag på om jag skulle ta 11 km med huvuddelen i högt tempo, eller det riktigt långa i marschtempo.
Startade och kände att tempo kanske inte var dagen uppgift.
Det motiga med längder är den tid det tar. Man ska alltså stå ut på löpbandet VÄLDIGT länge.
Varje km blir en mental plåga.
Ett tag var jag helt ensam.
Hur som haver fungerade det rätt bra.
Jag gjorde som jag brukar och höjde farten långsamt. Sista 2 km pressade jag på rätt bra, med rejäl fartökning.
Jag valde att inte ha TV-apparaterna igång, utan fokuserade helt på min ljudbok.
 
Just nu tittar vi på Captain Philips, med Tom Hnaks i ett drama om somaliska pirater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0