Dag 33: taket uppsatt, köket målat, och tapeter redo att sättas upp

torsdag 26/5
 
De senaste veckorna har varje frukost varit byggmöte.
I morse kom målaren.
Man förstår ju att det är många små detaljer som kan göras på två eller flera sätt, och det är klart att hantverkarna vill att vi får välja.
Men, det är liiite jobbigt att varje dag startar med en massa beslut.
Nu var det ok att ta bort lite skyddspapp, så jag har försökt bo in mig.
Som sagt, bordet ska inte stå i köket, men vi har ingen annanstans att ha det just nu.
Nu börjar det också hända något i det nya vardagsrummet.
Vi åkte lite tidigare från jobbet för att köpa tapeter.
Faktum är att de nog är gröna.
GRÖNA??
Jag gillar inte grönt.
Dessutom kunde vi hämta fondtapeten. Vi beställde den tisdag kväll och nu, torsdag, har vi den hemma.
Det kallar jag raskt jobbat!
Nu är det snart läge att ta hit glasmästaren.
En liten film för att visa vardagsrummets status idag:
 
 
Taket är klart och alla väggar är gipsade.
Tyvärr verkar det bli fint väder i morgon och då behövde tydligen målaren vara utomhus på ett annat projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0