Flerdagarsrapport

fredag 22/7
 
Fint väder, men vi startade dagen med att dra till stan för att inhandla en ny skjorta, och "kanske ett par nya skor".
Jag hängde med mest för kaffet.
Smart drag, visade det sig, för även jag hittade ett par skor.
Snacka om serendipity.
Sedan blev det gräsmattan.
 
lördag 23/7
 
Fint väder, men nu var det dags att dra söderut för bröllop.
Varmt och ett varckert brudpar.
Skugga var bra, så när som när det gällde foto.
Trevligt var det hela dagen/kvällen.
 
söndag 24/7
 
Fint väder idag igen, men vår dag inledddes med brunch i den nygiftas föräldrahem. Sedan vände vi bilen mot yttre kusten för att hälsa på min kusin.
Lördag hade hon firat sin 60-årsdag med stort släktkalas, men vi fick komma lite i efterskott.
Väldigt imponernde arbete hon gjort med sitt fritidshus.
Vi blev trakterade, pratade, solade, löste DN-korsord (och Geijer). Middag valde vi att äta i Norfällsviken tillsammans med min faster, som har sommarstuga i närheten av min kusin.
Kaffe på maten fick vi sedan i fasterns vackra rum med glasad fasad ut mot havet.
Kvällen och natten hos kusinen.
 
måndag 25/7
 
Fint väder, men nu var det dags för oss att ta en biltur hemöver. Vi hade ett ärende på vägen: att för tredjegången besöka en kermiker efter vägen.
Det gjorde vi, men jag blev ruggigt besviken. Bara några få objekt att titta på.
Jag jagar kaffemuggar, men har inte sett något i närheten av vad jag vill ha.
Väl hemkommen var det slut på finvädret.
Satt ute en liten stund, men nu var värmen borta.
Så ringde #4 och undrade om jag ville se den nya lägenheten.
Nyckeln kunde hämtas och de kan börja flytta in i morgon.
Klart jag ville.
Inte stort, men blir säkert bra när de testat ut hur ytan bäst kan utnyttjas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0